Focus System

Az autizmus spektrum zavarban vagy szenzoros feldolgozási zavarban szenvedő gyermekek 90%-a jelentős javulást tapasztalt a szenzoros feldolgozásban és a mozgáskoordinációban a Focus System otthoni program használatával, a fokozott érzelmi szabályozás mellett.

A Focus System hallásterápia megalkotója dr. Ron B. Minson, MD. Az UCLA Orvostudományi Karán szerzett orvosi diplomát. Pszichiátriai és neurológiai szakvizsgával rendelkezik. Általános orvosi háttere magában foglalja a háziorvosi, egészségügyi központ orvosigazgatói és klinikai pszichiáter szolgálatát. Dr. Minson a Presbyterian Medical Center pszichiátriai vezetőjeként és a denveri Mercy Hospital viselkedéstudományi igazgatójaként dolgozott.

Dr. Minson 1990-ben szerzett tapasztalatott a hallásterápia hatékonyságáról, miután tanúja volt saját lánya sikeres kezelésének súlyos diszlexia és depresszió miatt. Dr. Minson ezt követően számos hallásterápia technikát tanulmányozott, mielőtt kifejlesztette volna saját, Dynamic Listening Systems (DLS) rendszerét, amelyet integrált pszichiátriai gyakorlatába. A digitális technológiák megjelenésével az iLs 2007-ben indult útjára, hogy megfizethetőbb és hatékonyabb terápiát biztosítson (vizuális, vesztibuláris és mozgással kombinált speciális zenehallgatással).

 

A Focus System Hallásterápia működési alapelve


A Focus System programok egyidejű multiszenzoros stimulációkat biztosítanak, hogy segítsenek új idegpályákat építeni, megerősítik a meglévő idegpályákat, amelyek a test és az agy működésének szerveződését szabályozzák. A terápiás zene a Focus System légvezetéses és csontvezetéses fejhallgatója által érhető el, hallási ingereket biztosít az agynak és szenzoros ingereket a testnek. A minden életkorra testre szabható mozgástevékenység további szenzoros és motoros ingereket biztosít a fejlődéshez. A később hozzáadott kognitív tevékenységek arra késztetik az agyat, hogy több egyidejű információt dolgozzon fel, ami tükrözik a mindennapi világunkban az agy felé támasztott követelményeket.  


Hogyan befolyásolja a tanulási képességet?

 Gyakran, mikor kívülről segítséget nyújtunk (beavatkozunk) a tanuláshoz, gyenge alapra építünk tetőt. Ahhoz, hogy megtanuljunk írni, olvasni, értsük a matematikát, egyéb tanulási készségeket sajátítsunk el, normálisan fejlett idegrendszerre van szükségünk. A két agyfélteke közötti kommunikáció, a szemünkön, fülünkön, motoros képességeinken keresztüli érzékelésnek épnek kell lennie ahhoz, hogy megfelelő választ kapjunk a segítségnyújtásunkra. Azzal, hogy biztosítja a megfelelő hallást, vizuális és egyensúlyi stimulációval segíti az Focus System az idegrendszer 4 fejlődését. Az ingerekre adott válasz megváltoztatásának képességét neuroplaszticitásnak nevezzük. A Focus System szilárd alapot épít a tanuláshoz, kommunikációhoz, azzal hogy újra és újra stimulálja a következő rendszereket: 


  • Egyensúlyrendszer

 A dobüreg a belső fülben kulcsszerepet játszik az egyensúlyunk megtartásában és az ingerek érzékelésében és továbbításában is. A tanulás és viselkedés tekintetében az egyensúlyérzék és az ízületi helyzetérzékelés (propriocepcio) segít a gyermekeknek és a felnőtteknek, hogy jobban szabályozzák magukat. Ha ez teljesül, akkor könnyebben tudják ellátni a magasabb agyi funkciókat pl.: olvasást, írást, kifejező nyelvet. A Focus System mozgásprogramja által biztosított egyensúlyi tevékenységek és a csontvezetés stimuláció minden alkalommal máshogy stimulálja az egyensúlyrendszert. 

Megcélzott készségek: koordináció, egyensúly, koncentráció, önszabályozás


  •  Hallás 

A fejlesztési célt figyelembe véve Focus System különböző sávszélességeken játszik le klasszikus zenét. A cél az, hogy a fület eddze, amivel az agy gyorsabban és pontosabban lesz képes feldolgozni a hangokat. Például az autizmussal élőknek, vagy azoknak, akik szenzoros integrációs zavarban szenvednek, az alacsony frekvenciákat hangsúlyozza, mivel ezek az egyensúlyra, ritmusérzékre, koordinációra és a testtudatosságra is hatással vannak. Azoknak a klienseknek, akiknek az olvasást és hallásértést kell fejleszteni, a program az angol nyelv közepes frekvenciáira koncentrál, hogy segítse az egyént a hangmagasságok megkülönböztetésében. Az ismételt hallgatás következtében az egyensúlyi és- hallórendszer fejlődik azáltal, hogy a hallott információkat pontosabban továbbítja az agy felé. A csontvezetés zenehallgatás a Focus System fejhallgatókban egyedülálló módon stimulálják az egyensúlyrendszert.

Megcélzott készségek: a hangmagasság megkülönböztetése, hallásértés, hallottak feldolgozása, olvasás, hangulatingadozások, koncentráció, egyensúly


  • Vizuális motoros képességek

Minden alkalommal a gyakorlatok tartalmaznak szem-kéz koordináció és vizuális érzékelési feladatokat is. Az egyidejű fejlesztése ezeknek a készségeknek, kiegészítve az egyensúlyi és hallástréninggel képes rendezni az olvasási problémákat. 

Megcélzott készségek: olvasás, szem-kéz koordináció, egyensúly, sportolás 


  • Propriocepcio tréning

 Ha javítjuk a testérzékelésünket – hol van, hogyan tudjuk irányítani, hogyan tudjuk mozgatni a testrészeinket – egy olyan szintre hozzuk, ahol már nem kell ezeken a feladatokon gondolkoznunk, felszabadítjuk az agyat, hogy magasabb rendű tevékenységekre koncentráljon. Azok a gyerekek és felnőttek, akik javítják a proprioceptív képességeiket, a tanulási és a kommunikációs feladataikat sokkal ellazultabb, szabályozottabb keretek között képesek megoldani. 

Megcélzott készségek: figyelem, nyugalom, atlétika, koordináció, napi mozgás, magabiztosság 


  • Paraszimpatikus idegrendszer

A vegetatív idegrendszer számos szervet és izmot irányít, amelyek önkéntelen, reflexív módon működnek. Az vegetatív idegrendszer két helyzetben fontos: vészhelyzetekben, amelyek megkövetelik, hogy "küzdjünk" vagy "fussunk", és nem vészhelyzetekben, amelyek lehetővé teszik számunkra, hogy "pihenjünk és emésszünk". A vegetatív idegrendszer az utóbbit irányító része a paraszimpatikus idegrendszer. A Focus System hallásprogramja a a paraszimpatikus idegrendszert a vagus idegen (a külső fülben lévő afferens rostok) keresztül stimulálja. Sok gyermeknek és felnőttnek, aki elkezdi a programot, túlzott izgalmi állapotban van az idegrendszere. A paraszimpatikus idegrendszer gyengéd stimulációja egyensúlyba hozza a vegetatív idegrendszert, amely a fokozott nyugalomban és önszabályozásban tükröződik.

 Megcélzott készségek: viselkedés; koncentráció, a nyugodt állapot, amely lehetővé teszi, hogy jobban összpontosítson a magasabb kognitív funkciókra


  • Kisagy 

A kisagy az agy tömegének 10%-át teszi ki, de az agy neuronjainak az 50%-a itt található. Ha az agyat egy számítógéphez hasonlítjuk, akkor a kisagy a processzorunk, amely az érzékelőrendszerektől és az agy különböző részeitől kap bemenetet, és ezeket a bemeneteket integrálja a motoros aktivitás finomhangolására. A legtöbb idegtudós egyetért abban, hogy részt vesz a motoros funkciókban, a kognitív funkciókban, például a figyelemben és az érzelmi funkciókban, például a félelem és az örömre adott válaszok szabályozásában. Kutatások bizonyítják, hogy a Focus System mozgásterápiájának ismétlődő tevékenységei serkentik a kisagy működését. A látási, vesztibuláris és hallási rendszerből származó ingerek, ülésről ülésre, edzik a kisagyat, hogy hatékonyan tudja feldolgozni a multiszenzoros információkat. 

Megcélzott készségek: motorosvezérlés; "automatika" (a motoros tevékenységek automatikussá válnak); feldolgozás


  • A két agyfélteke integrációja

 A szervezetben lévő receptorok érzékszervi információkat juttatnak el az agyba (és fordítva). Ha ezek a receptorok és az agyhoz vezető utak nem működnek, mert sérültek vagy nem fejlődtek megfelelően, akkor az agy aktivitási szintje csökken, és előfordulhat, hogy az agy különböző területei nem kommunikálnak megfelelően egymással. Ezen túlmenően, az agy jobb és bal oldalának egyensúlyban kell lennie annak érdekében, hogy megfelelő kommunikáció jöjjön létre a magasabb agyműködésben részt vevő különböző területek között. A Playbookban szereplő keresztirányú tevékenységek szinte folyamatos információátvitelt tesznek szükségessé az egyik féltekéből a másikba, "edzve" az információt továbbító hidat, a corpus callosumot. 

Megcélzott készségek: feldolgozási sebesség, kognitív funkciók, érzelmi egészség 





© 2022 Balettcipő és Tütü - Balett iskola. Minden jog a piruettre fenntartva..
Az oldalt a Webnode működteti Sütik
Készítsd el weboldaladat ingyen!